Vaginale, de la mic la mare: Cunt Power

Am aflat de ‘Monologurile Vaginului’ la o serată în oraș, cu fetele. Din vorbă-n vorbă, mai despre vibratoare cu ventuză, mai despre bărbați, am ajuns la ‘ce mai citești, soro?’ Și-n larma încăperii, de undeva, înfundat se-aude vag ‘vagin… somemthing.’ Vagin? Zic <hopaaa-Penelopa, stai că am și eu d’ăsta.> ‘Care-i faza?’ ‘Monologurile vaginului: cartea! Piesa!’ zice-o surată. Și-mi notez conștiincios în telefon și tac mâlc, sa nu ma fac de noroc că sunt singura neștiutoare.

Procur cartea prin comandă la Elefant, cu un rânjet maare imprimat pe fălci la vederea prețului: 8,50. RON! De-așa măreață bucurie, am și uitat să verific aspectele pe care le iau, de obicei, în calcul când îmi cumpăr cărți: care-i tema, câte pagini, ce editură și ce tip de coperți. Nu că m-ar fi putut determina ceva să renunț la achiziție. Eram decisă sa aflu care-i treaba cu vaginu’.

Așa că vine ziua Z și trag fuga de rigoare la punctul Elefant, să mă-mproprietăresc cu cartea. Și nu mică mi-e mirarea să găsesc o broșurică de 176 de pagini, din care: 9 pagini – Cuvânt Înainte, 10 pagini – Introducerea autoarei constând într-un elogiu adus feminității, 4 pagini de Mulțumiri cu pomelnic complet începând cu rude și sfârșind cu instituții (?!!!), 6 pagini despre ‘luptele seculare’ duse de organizația care a generat mișcarea Ziua V și una Despre autoare. Restul, în sfârșit, Vaginale… După părerea mea, departe de a fi ‘biblia noii generații de femei’, așa cum s-a scris în câteva recenzii fugitive.

Oricât de mult apreciez femeile independente (financiar și nu numai), n-am fost niciodată vreo sufragetă înfocată și mi se strepezesc dinții când citesc extremisme de orice natură – feministe sau misogine. Așa că am apreciat doar parțial elogiul autoarei, găsind că bate câmpii voinicește pe alocuri, când face conexiuni între vagin și tot felul de concepte cultural-spirituale, pââână hăt! la arhitectură: ‘am descoperit o istorie obscură a arhitecturii care afirma un anume lucru ca și cum ar fi fost la mintea cocoșului: planul tradițional al majorității lăcașurilor de cult imită trupul femeiesc. Astfel, se disting o intrare la exterior și una la interior, labia majoră și labia minoră; un culoar vaginal central înspre altar; două structuri ovariene curbate de fiecare parte; și apoi, centrul sacru, altarul sau uterul, locul unde au loc miracolele – unde masculii fecundeaza.’ O fi fost istoricu’ stătut, de s-a lansat în astfel de teorii cel puțin obscure. Dar de-aici și până la a vedea vagine și extensii ale lor în orice formă din mediul ambient e cale de elucubrații în cartea de față: ‘… m-am gândit la asta pe când vedeam fetițe desenând inimioare în carnețelele lor și m-am întrebat: <oare sunt atrase iremediabil de această formă primordială pentru că seamănă atât de mult cu propriile corpuri?>’; ‘Nu e de mirare că preoții și pastorii în fuste ne stropesc cu un surogat de lichid amniotic…’ Lăudabilă intenția care a generat, de altfel, o organizație ce luptă împotriva abuzului asupra femeilor dar nu știu ce să zic de crezuri. Bărbat să fi fost și tot nu cred c-aș fi văzut aievea păsărici.

Despre Vaginale, doar de bine. Monologurile, care sunt esența cărții (extrem de concentrată, dacă mi-e permis), aduc în lumina reflectoarelor sau pun sub lupă vaginul, în toate aspectele lui și cu toate componentele aferente (clitoris, păr pubian, labii și vulve). Urmează o serie de mărturii dedicate acestui organ hedonist cu funcții practice, condamnat să poarte un nume atât de sec. ‚Sună mai degrabă ca o boală molipsitoare sau ca un instrument medical. (…) Moartea pasiunii. Subită.’

Știm cu toa(n)tele ce-nseamnă să fii posesoarea unui astfel de organ cu personalitate, așa încât monologurile sunt o trecere în revistă a diverselor experiențe care ne-au pus la încercare feminitatea. I-am spus în toate felurile: puss, pisicuță, fofoloancă, scoică, fluturaș, lalea… și lista-i lungă. Nicidecum simplu – vagin. Nimeni nu șoptește ‘vagin’ în timp ce. Pentru că e mai mult decât un organ cu funcții, care ne deservește. Vaginul are personalitate și se cere a fi tratat ca atare, atât de către posesoare, cât și de utilizatori: el e furios, egoist, primitor, cald, rece, inundat, încordat, el poate fi cătun sau canapea de piele sau cameră umedă de subsol.

Interesant e când e furios: ‘e furios din cale-afară și vrea să se exteriorizeze verbal (…) și să demaște toate porcăriile astea. (…) O armată de indivizi care care născocesc tot soiul de metode ca să-mi tortureze vaginul meu iubitor și tandru. Își petrec zilele scornind instrumente demente și idei răutăcioase care să-mi uzurpe fofoloanca. (…) De exemplu, tampoanele. (…) Un dop de bumbac nenorocit pe care-l îndeși în tine. (…) În clipa în care vaginul îl vede, intră în stare de șoc. Aud: <Las-o baltă.> Se chircește. Trebuie să-mi convingi vaginul, să-l seduci, să-i câștigi încrederea. Și nu poți face asta cu un dop de bumbac nenorocit.’

…Sau când îl duci la doctor: ‘Ce nevoie e de rochia aia înfiorătoare de hârtie, care-ți zgârie sfârcurile și se boțește scorțos când te întinzi pe spate (…)? Vaginului meu i s-a acrit și e furios. Începe să se pregătească pentru defensivă cu multe luni înainte. Se baricadează, nu vrea <să se relaxeze>. Nu urâți replica asta? <Relaxați-vă vaginul, relaxați-vă vaginul.> Cum adică? Vaginul meu nu e idiot. Eu să mă relaxez și tu să-mi bagi ciocul ăla de rață? Nici chiar așa.’

Ăsta-i mesajul pe care-l transmite întreaga mișcare Ziua V prin ‘Monologurile vaginului’: că feminitatea trebuie asumată și protejată și că-i motiv de bucurie pentru toată lumea când se-ntâmplă așa. Și dacă trebuie să vorbim despre păsărici ca să-nțeleagă toată lumea natura delicată și complexă a femeii, putem s-o facem și în gura mare. Mișcarea asta spune ‘stop abuzurilor împotriva feminității’ ancorând drept simbol o maaaare p***ă – pe care n-o vrem mutilată sau circumcisă sub tot felul de pretexte culturale ori abuzată în vreun fel.

Ca și cu pădurile – le tot defrișăm și ne plângem că nu mai avem surse de oxigen și variate bogății naturale…

Temă de reflecție: Întrebată de ce-i amintește vaginul ei, o fetiță de 6 ani răspunde: ‘… de o piersică foarte coaptă sau de un diamant pe care l-am găsit într-o comoară și-mi aparține.’ Ce are special vaginul ei? ‘Știu că undeva, în interior, are un creieraș extrem de isteț.’

P.S.: Cartea (broșurica) se poate comanda de aici (cum spuneam, face cam cât costă dar e plăcută ochiului, o lectură mai mult decât ușoară): http://www.elefant.ro/carti/diete-fitness-retete/relatii/sex/monologurile-vaginului-171236.html

tvm-belly-mic-1

Leave a Reply

